Tuesday, May 27, 2008

How Long Does A Molly Give Birth

"Most warehouses along the highway" becomes law in Lombardy


The tremendous firepower of the Lombardy Region Legislative Strikes Back, after ammazzaparchi (temporarily withdrawn but ready to reappear in the revised law on parks), there remains in training by adopting a "sneaky" which in summary says
- Practical fast for the infrastructure (Hop-hop-hop away all that paper and red ones ...)
- Freehand individuals who participated in the project execution: 20 years of concession is not enough? Well, that the boxes (logistics, shopping malls, cinema halls and 48-way box) extend to the longed-for break even.

Sado-masochism territorial federalist and good feelings are mixed in the comments of the post-vote.
The Regional Minister Raffaele Cattaneo plays with words and with our intelligence, arguing that it is "territorial federalism." As if that were possible a federal model that has at heart the protection of the area instead of its indiscriminate use.

With
HelpConsumatori from which comes the news that follows.

Lombardy Regional Council approved the new Law on 18/05/2008 Goal number 226 in infrastructure. The voting - postponed in the previous session due to lack of quorum - was expressed in a manner favorable to the majority, with the abstention of the PD and the contrary opinion of the rest of the opposition (and Sd Prc). The law seeks to speed up the implementation of various strategic infrastructure and rail in the national interest for which you have already recognized the "competing 'national and regional interests." The declared aim of the measure is the reduction delle procedure introducendo la regionalizzazione dell'istruttoria e assegnando alla Regione tutti quelli strumenti utili per superare l'eventuale inerzia degli organi statali.

In sintesi, qualora non si raggiungessero le intese per regolare ruoli, competenze e tempi, la Regione potrà intervenire con propri provvedimenti per evitare che eventuali lentezze da parte degli organi statali competenti possano frenare la realizzazione delle infrastrutture. Con l'approvazione di questa norma è possibile inserire all'interno della concessione per la costruzione di nuove strade e autostrade anche la possibilità di realizzare insediamenti e strutture di vario genere nelle aree vicine al tracciato. Il provvedimento prevede anche l'avocazione alla Region in a series of decision-making rights and authorization on the part of the national government so far. The new rules will benefit works such as the foothills, and the Brebemi Tem, in addition to Stabio Arcisate-rail routes, connecting Malpensa-Simplon Railway, the Chiasso-Rho-Monza and Gallarate.

"In addition to the contradictory powers of government against - says Peter Means, Councillor for the Territory Parks and the Province of Milan - it launched a real concern to the distortion of the territory that this provision places. From today, it will be possible to block a large section of the new tracks with indiscriminate settlements, for the sole purpose of enabling al concessionario di ripagarsi l'opera in assenza di un ritorno economico dai pedaggi. Bisogna porsi l'obiettivo di ricostruire il paesaggio attorno al tracciato di una nuova autostrada, e cercare di contestualizzarla, non costruirle intorno capannoni e centri commerciali stravolgendo il territorio. In questo modo - continua l'assessore Mezzi - si produce un impoverimento complessivo dell'ambiente e ci allontaniamo dalla positive esperienze realizzate in molti Paesi esteri, dove si cerca di ridare fisionomia e qualità al paesaggio attorno ai grandi tracciati". Diversa la posizione della maggioranza regionale, secondo cui "la via del federalismo deve passare anche per autostrade e ferrovie", come ha dichiarato l'assessore alle Infrastrutture della Lombardia, Raffaele Cattaneo, che usa proprio il termine di ''federalismo infrastrutturale'' per descrivere la legge appena approvata. "La speranza, adesso, è che la legge non venga impugnata dal governo - ha continuato Cattaneo - non mi sorprenderebbe se dei funzionari ministeriali proponessero il ricorso perché la nostra legge è innovativa, ma su questo misureremo la politica''.

Sulla legge, ha ricordato il presidente della commissione Territorio del Consiglio regionale Marcello Raimondi, c'è già stato un confronto con i ministri del passato Consiglio. ''Per questo siamo sereni sul fatto che al governo non interessi fare ricorso, tanto più che l'attuale maggioranza parlamentare ha un orientamento federalista. Il ricorso sarebbe un un autentico controsenso''. Comunque, il Consiglio ha approvato anche un ordine del giorno per chiedere al governo di approvare una legge speculare a quella della Lombardia, che dia alle Regioni la possibilità, nel caso di infrastrutture concorrenti, di fissare discipline istruttorie più snelle e veloci.
''Quello che facciamo è prenderci tutti gli spazi di federalismo che ci consente la Costituzione'' ha aggiunto Cattaneo spiegando che l'effetto della Lgge obiettivo regionale "sarà quello di tagliare i tempi e abbassare i costi". Diversa la visione dell'opposizione di sinistra, secondo cui la legge lombarda stravolgerà in maniera irresponsabile il territorio.

"E' una legge miope e irresponsabile, poiché assume come bussola e ratio suprema la fretta di fare le grandi opere autostradali, come Pedemontana, Brebemi e Tem, senza porsi troppi problemi sul come operare e sul conseguente impatto ambientale e territoriale", afferma in una dichiarazione Luciano Muhlbauer, consigliere regionale lombardo del Prc. "La nuova legge, infatti - sottolinea Muhlbauer - non prevede soltanto un potere sostitutivo da parte del Governo regionale rispetto a quello nazionale in caso di ritardi procedurali, ma inserisce con l'articolo 10 una sorta di maxi-deroga agli strumenti urbanistici e paesistici, laddove stabilisce che le concessioni per le infrastrutture, approvate dal Presidente della Regione, possono comprendere anche l'autorizzazione per the building of the surrounding areas. And to make matters worse, the definition of exactly what and where you can build, is so ambiguous and broad that virtually anything is possible. And the only real criteria for these projects so that the margins becomes operational management can contribute to the abatement cost of exposure of the financial infrastructure. "The concern of the left who voted against - while the Democratic Party has simply abstained - is that this provision is unconstitutional. "While Welcoming the participation of the private construction of infrastructure works - stressed the Deputy Mark Cipriano (Sd) - I think these people should not invest to gain a direct benefit, but through indirect effects on economic activity. "One of the most discussed, in fact, concerns the article providing for the possibility that concessions cover not only the routes but also the areas close to them to" get more income ".

Against this several groups - including Italy and Nostra Rete Lilliput - have started a petition and proposed an amendment to delete the rule, introduced in the first Councillor of PRC Muhlbauer." Because they are known and significant problems Financial Pharaonic works that include the highway - said Muhlbauer - Lombardy Region finds nothing better to offer that as a prey to the territory more or less adjacent to the path of the highways. "He spoke instead of" improved "the director of the UDC Gianmarco Quadrini, while Stefano Tosi said the choice of the PD abstention as a" concern about some tools and some inconsistencies with the urban planning law, even if it is an important measure because it goes in the direction to reduce the time of planning procedures and implementation of infrastructure critical to the territory, now a subject too lengthy and cumbersome and it can have a positive impact on development policies. "

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